1.Bedrijf/opdrachtgever
Glimpz (NHTV), Fieldtrip organiseren.
2.Opdracht.
De opdracht was om een fieldtrip te organiseren voor eerste en tweedejaars studenten van de NTHV. Studenten moeten twee keer per jaar deelnemen aan een fieldtrip om zo meer kennis op te doen over het bedrijfsleven. Alles fieldtrips zijn gekoppeld aan de specialisaties waar de studenten uiteindelijk voor gaan kiezen. Mijn rol tijdens deze opdracht was om contact op te nemen met het bedrijf wat Glimpz had uitgekozen. Daarnaast heb ik niet alleen voor de voorbereiding gezorgd maar ben ik ook mee naar de fieldtrip geweest.
3.Verloop opdracht.
Het verloop van de opdracht ik goed verlopen, ik heb veel contact gehad met Witte de With. Dat was het bedrijf waar de fieldtrip naar toe ging. Witte de With is een kunsthal in Rotterdam, die internationaal een grote bekendheid hebben opgebouwd, maar helaas geld die niet nationaal.
4. De ontwikkelde competenties:
Bij de voorbereiding:
-Schriftelijke communicatie
-Overtuigingskracht
Tijdens het evenement:
-Probleemanalyse
5.Reflectie volgend de START-methode:
-Situatie
-Taak
-Activiteit
-Resultaat
-Terugkoppeling
6. Mijn behaalde competenties
De voorbereiding
Schriftelijke communicatie: niveau 3
-Situatie
Bij de voorbereiding van de fieldtrip heb ik veel contact gehad met het bedrijf Witte de With. Ik heb niet alleen de voorbereiding geregeld, maar ben ook mee naar Witte de With geweest. Witte de With is een kunsthal in Rotterdam, maar zou zich mee moeten bezig houden met nationale evenementen. Om zo nationaal even veel bekendheid op te bouwen als i
nternationaal.
-Taak
Mijn taak was om alles duidelijk te krijgen voor Witte de With, en wat de bedoeling van de fieldtrip was. Verder was mijn taak om zo veel mogelijk studenten mee te krijgen met de fieldtrip. Ik heb alles bij de uitvoering geregeld, en de uitvoering van de fieldtrip heb ik ook gedaan.
-Activiteit
Tijdens de voorbereiding van de fieldtrip naar Witte de With heb ik mail contact gehad met de medewerkers van Witte de With. Daarnaast heb ik ook een wervende tekst moeten schrijven om zo veel mogelijk inschrijvingen te krijgen. De mail is daarna verstuurd naar alle studenten van school. De inschrijvingen zaten dan ook binnen 1 dag vol. Daarnaast heb ik een soort ‘’flyer’’ ontworpen zodat die op school vertoont konden worden op de televisies die er hangen. Deze ‘’flyer’’ werd de gehele week getoond tijdens de inschrijf week.
-Resultaat
Door dat er veel contact is geweest met het bedrijf Witte de With, stond alles duidelijk en netjes op papier.
Ook heb ik regelmatig een update naar ze gestuurd, om het bedrijf ook op de hoogte te houden van waar we mee bezig waren etc.
-Terugkoppeling
Het is makkelijk om schriftelijk contact te hebben, want je kunt het dan makkelijk terug kijken, en je hebt gelijk alles zwart op wit.
Overtuigingskracht: niveau 2
-Situatie
Bij de voorbereiding van de fieldtrip heb ik veel contact gehad met het bedrijf Witte de With. Ik heb niet alleen de voorbereiding geregeld, maar ben ook mee naar de fieldtrip van Witte de With geweest. Witte de With is een kunsthal in Rotterdam, maar zou zich mee moeten bezig houden met nationale evenementen. Om zo nationaal even veel bekendheid op te bouwen als internationaal.
-Taak
Om studenten ervan te overtuigen dat kunst niet alleen maar een schilderij is.
-Activiteit
Voor de inschrijvingen van de fieldtrip, moest er voor gezorgd worden dat er zo veel mogelijk studenten zouden deelnemen. Daarbij moest ik ervoor zorgen dat het duidelijk was waar de fieldtrip over ging, wat we er konden gaan doen. En wat ze er verder konden verwachten. Er moesten verschillende mensen overtuigd worden, omdat kunst nou niet echt iets waar de studenten hun interesses liggen. Het overtuigen van studenten heb ik via direct mails, flyers en promotie op de televisies die op school hangen.
-Resultaat
Doordat de studenten goed waren geïnformeerd, en ze wisten nieuwsgierig te maken wisten we de fieldtrip inschrijvingen binnen één dag vol te krijgen.
-Terugkoppeling
Als je mensen zo veel mogelijk weet te vertellen over een onderwerp, kan je eerder hun interesses wekken.
Tijdens het evenement:
Probleemanalyse: niveau 2
-Situatie
En dag voor aanvang van de fieldtrip had er nog maar 25% betaald voor de fieldtrip waarvoor zich hadden ingeschreven. Er waren op dat moment al een extra inlever moment ingelast,zodat de studenten nog een extra kans kregen om te betalen. Als een student namelijk niet betaald, kan die ook niet mee op fieldtrip. Alle studenten waren dan ook via een sms en mailtje op de hoogte gebracht.
-Taak
Om er achter te komen, waarom er zo veel student niets hadden betaald voor de fieldtrip. Op dat moment ben ik gaan bellen naar de studenten, waarom ze ook bij het laatste betaalmoment niet waren langs geweest. Op moment kwam ik erachter dat er één leraar een uitstapje had georganiseerd en wat de eerstejaarsstudenten ook al fieldtrip voor school konden gebruiken.
-Activiteit
Op dat moment wist ik dat alle eerstejaarsstudenten niet meer zouden deelnemen aan de fieldtrip van Witte de With. Er moest een oplossing komen, want ik kon daar niet met 7 mensen aan komen zetten, terwijl we een fieldtrip gereserveerd hadden voor veel meer. Toen ben ik persoonlijk lokalen op school af gegaan, naar tweedejaarsstudenten die ook nog op fieldtrip moesten. Zo heb ik veel extra studenten voor de fieldtrip te krijgen. Zodat we dinsdag konden vertrekken met het goede aantal studenten.
-Resultaat
Uiteindelijk zal de fieldtrip gewoon weer helemaal vol, maar het moest even met een omweg geregeld worden.
-Terugkoppeling
Als je denkt dat altijd alles waterdicht is aan je plan is dat echt niet zo. Externe factoren kunnen ook altijd voor verschillende problemen zorgen.